اخبار

کاهش اضطراب تحصیلی کودکان در قرنطینه

مطالعه جدیدی بر روی بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز نشان داد که بسیاری از نوجوانان هنگام یادگیری از راه دور اضطراب کمتری دارند

این مطالعه نشان داد که ۵۴ درصد دختران ۱۳ تا ۱۴ ساله در معرض خطر اضطراب قبل از همه گیری قرار داشتند ، اما این رقم در حین قرنطینه به ۱۰ درصد کاهش یافت.
این رقم در پسران هم گروه سنی نیز از ۲۶ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافت.
بسیاری از دانش آموزان همچنین با افزایش فرصت مکالمه با معلمان خود ، احساس ارتباط بیشتری با مدارس خود داشتند.
کلیه داده ها و آمارها بر اساس داده های موجود در دسترس عموم در زمان انتشار است.

گروهی از محققان در جنوب غربی انگلیس گمان کردند که نوجوانان جوانی که به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 از راه دور تحصیل می کردند، ممکن است اضطراب بیشتری داشته باشند.

آنها استدلال کردند که بسیاری از نوجوانان از بیمار شدن دوستان و خانواده خود نگران می شوند. همچنین ، به دلیل گوشه نشینی در خانه ، حمایت اجتماعی کمتری خواهند داشت.

هنگامی که آنها یک نظر سنجی انجام دادند ، آنچه آنها دریافتند برای آنها تعجب آور بود: دانش آموزان در واقع اضطراب کمتری داشتند.

علاوه بر این ، آنها مزایای دیگری مانند احساس رفاه بیشتر و ارتباط بیشتر با مدارس خود را نیز تجربه می کردند.

این تیم دریافت که ۵۴ درصد از دختران ۱۳ تا ۱۴ ساله در معرض خطر اضطراب قبل از همه گیری قرار دارند که این رقم در هنگام قفل ۱۰ درصد کاهش می یابد.

در نظرسنجی اولیه ۲۶ درصد پسران در همان گروه سنی در معرض خطر بودند، در حالی که در هنگام قرنطینه  ۱۸ درصد بود.

سطح افسردگی نسبتاً ثابت بود ، با این حال ، دختران ۳ درصد افزایش در تعداد در معرض خطر و پسران ۲ درصد کاهش را تجربه کردند.

بسیاری از نوجوانان در حالی که در قرنطینه بودند، احساس بهبودی را گزارش کردند. پسران پیشرفت بیشتری نسبت به دختران گزارش کردند. همچنین ، کسانی که کمترین احساس بهزیستی را قبل از همه گیری گزارش کرده اند ، بیشترین بهبود را داشته اند.

بسیاری از دانش آموزان همچنین با افزایش فرصت مکالمه با معلمان خود ، احساس ارتباط بیشتری با مدارس خود داشتند.

به نظر می رسد که در میان دختران ، افزایش احساس رفاه و کاهش اضطراب با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی مرتبط است.

بسیاری از افراد ، از جمله متخصصان بهداشت کودک ، انتظار داشتند اضطراب بیشتری را ببینند.

امیلی ویدنال گفت: “با این حال هنگام برداشتن یک قدم به عقب ،” ما می دانیم که مدرسه بسیاری از جوانان از نظر فشار امتحانات و روابط چالش برانگیز همسالان از جمله قلدری می تواند کاملاً اضطراب ایجاد کند.

“این یک فرصت واقعاً منحصر به فرد برای درک چگونگی احساس بسیاری از نوجوانان جوان بدون فشارهای روزمره زندگی در مدرسه بوده است …”

وی گفت که تیم او قصد دارد تحقیقات بیشتری را برای بررسی اینکه چرا محیط مدرسه به اضطراب کمک می کند و چگونه فرهنگ مدرسه می تواند حمایت بیشتری از سلامت روان نوجوانان داشته باشد ، انجام دهد.

وی افزود: “این نکته اساسی است که ما باید مراقب سلامت روان و رفاه جوانان در بازگشت به مدرسه باشیم زیرا ممکن است اوج اضطراب را ببینیم ، به ویژه برای کسانی که احساس کمتری به قبل از همه گیری مدرسه دارند و بنابراین احتمالاً به خوبی با قرنطینه سازگار شده اند. ”

وی همچنین خاطرنشان کرد که جوانان با وجود اینکه از نظر جسمی در مدرسه نبوده اند، بیشتر از هر زمان دیگری با هم ارتباط برقرار کرده اند.

وی گفت: “ممکن است سیستم عامل های دیجیتالی از نظر استفاده به عنوان یک ابزار یادگیری در مدارس ، در آینده نقش بیشتری داشته باشند.”

چگونه والدین می توانند به فرزندان نوجوان خود کمک کنند؟

مدیرعامل مراقبت های بهداشتی رفتاری دانشگاه بهداشت اتگرز ، که در این مطالعه مشارکت نداشت ، توضیح داد که چندین عامل اصلی وجود دارد که افسردگی و اضطراب را در بین نوجوانان ایجاد می کند.

از جمله این موارد ناکافی بودن غذا ، استرس اقتصادی ، بی ثباتی مسکن ، نزاع بین

آرزوها ، خشونت خانگی ، مشکلات عزت نفس ، قلدری ، وضعیت اخراج اجتماعی ، انتظارات تحصیلی ، مشکلات رابطه عاشقانه ، سردرگمی نقش هنگام نزدیک شدن به بزرگسالی و احساس عدم تعلق

وی تأکید کرد ، اما ثبات برای کودکان این گروه سنی کلیدی است.

وی گفت: نوجوانان به شخصی نیاز دارند که “بتواند منبع مشاوره ، پشتیبانی ، اعتماد و عشق مداوم باشد”. “کسی یا گروهی از خانواده و / یا دوستان که ارزش خود را به شکلی غیرقضاوت ارزیابی می کنند …”

روزانه ، غیناسی پیشنهاد می کند که والدین کارهایی مانند تشویق برنامه های منظم خواب ، غذا خوردن و ورزش را انجام دهند.

وی گفت: والدین همچنین می توانند با تسهیل ارتباط با شبکه های اجتماعی به کودکان نوجوان خود کمک کنند.

بعلاوه ، آنها می توانند با ترغیب کودک به پوشیدن پوشش صورت ، شستن دستها و تمرین فاصله فیزیکی ، به تقویت احساس محافظت از خود و انعطاف پذیری در کودک کمک کنند.

ویدنال پیشنهاد می کند والدین باید توجه داشته باشند که کودکان پس از تعطیلات تابستانی هنگام بازگشت به مدرسه ممکن است با مشکل روبرو شوند.

وی توضیح داد ، آنها تغییرات بزرگی را پشت سر گذاشته اند و مدرسه در پاییز بسیار متفاوت خواهد بود.

به دلیل COVID-19 پروتکل های ایمنی جدیدی از قبیل فاصله فیزیکی و پوشش صورت وجود دارد.

وی پیشنهاد می کند والدین با فرزندان خود صحبت کنند و به آنها اطمینان خاطر دهند.

وی همچنین به والدین توصیه می کند که علائم اضطراب را در نظر نگیرند و هر گونه نگرانی را با مدرسه فرزندشان در میان بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


این سایت با کمک گوگل ایمن شده است

دکمه بازگشت به بالا