چگونه لیست فعالیت های روزانه تهیه کنیم؟
لیست کارهای روزمره بررسی میزان پیشرفت و رشد را مشخص می کند و همچنین یک انگیزه عالی روزانه را ایجاد می کند. با تهیه یک لیست از کارهای پیش بینی شده می توانید روز خود را با حداکثر بهره وری سازماندهی کنید. هر شخصی که کارهای مهمی روزانه داشته باشد ارزش تهیه یک لیست کاری را می داند.
برای اینکه از همان ابتدای نوشتن لیست احساس شکست کنید بهتر این چند ترفند را بهره وری کارایی روزانه خود استفاده کنید.
این چند ترفند به شما کمک می کند که چگونه یک لیست از کارها را بنویسید که برای شما بیشترین کارایی را داشته باشد:
۱. سه شماره موفقیت آمیز
۱. رویای بزرگ
اهداقی که به آن علاقه مند هستید و آن را تقریبا دست نیافتنی می دانید، رویاها بدون مرز هستند اما می توانند یک انگیزه تحرک برای شما باشند. وقتی هدف بزرگ خود را مشخص می کنید به مرور متوجه می شوید که چگونه در آن مسیر قرار بگیرید.
۲. لیست بزرگ
این لیستی از برنامه های خاص شما است. هر کاری را که می خواهید را بنویسید. چنین لیستی برای هفته، ماه، سال یا سایر بازه زمانی متناسب با نیازهای خود تهیه کنید. هرفعالیت را با عنوان بسیار، متوسط یا کمی مهم رتبه بندی کنید (برای نشان دادن آسان تر از نشانگرهای رنگی استفاده کنید).
وقتی روز خود را سازماندهی کنید، به این لیست مراجعه می کنید و تمام اهداف / وظایف / آرزوهای بلند مدت در هنگام تهیه برنامه های روزانه به شما کمک می کند تا نه تنها روز خود را بهتر سازماندهی کنید بلکه به شما انگیزه می دهد تا آنها را تحقق بخشید.
۳.برنامه های روزانه
هر روز لیستی را برای همان روز یا روز بعد بنویسید. هنگام تهیه لیست روزانه، مهمترین وظایف مربوط به آن روز را بنویسید و این کارها سرآغازی برای اهداف بلند مدت هستند. هر روز به برنامه های بلند مدت خود بازگردید، بررسی کنید چه کارهایی دیگری برای رسیدن به اهداف بلند مدت می توانید انجام دهید.
۲. کارهای کوچک برای بهره وری بهتر
اگر در مقابل خود وظیفه بزرگی دارید، آن را در مراحل کوچکتر انجام دهید.بدین ترتیب اعتماد به نفس بیشتری برای انجام آن خواهید داشت. مهم نیست که وظیفه شما چقدر پیچیده و گسترده باشد، همیشه کارهای کوچکتر و قابل کنترل، می توانید آن را انجام دهید.
۳. اولویت بندی
کارهای مهم یا دشوار همیشه باید در بالای لیست باشند. هنگامی که روز را شروع می کنید انرژی بیشتری دارید و تمرکز خود را برای انجام کارهای سنگین متمرکز می کنید. بعد از انجام کارهای بزرگ احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد زیرا کار سخت را به پایان رسانده اید و انگیزه ای برای انجام کارهای دیگر آسان تر لیست خواهید داشت.
۴.برنامه زمانبندی
بدانید که چه زمانی چه کاری را باید انجام دهید، این بینش به شما کمک می کند که زمان را بین تمام فعالیت ها تقسیم کنید.
۵.زمان استراحت
هنگام نوشتن لیست برنامه ریزی شده، همیشه ۱۵-۲۰ دقیقه بین کارها باقی بگذارید تا از استرس غیرضروری جلوگیری می کند.اگر به موقع کارها رامدیریت کنید ۱۵ دقیقه استراحت خواهید داشت.
۶. کمتر بیشتر است
خودتان را شکنجه نکنید، لیست برای شما وجود دارد تا به شما کمک کند، نه اینکه رئیس شما باشد. لیست های طولانی تهیه نکنید،آگاه باشید هرگز نمی توانید آنها را تکمیل کنید، ناتوانی در انجام تکالیف احساس ناخوشایندی در شما ایجاد می کند. قبول کنید که شما یک انسان هستید نه یک ماشین و کار تنها چیز در جهان نیست. همیشه برای عزیزان و خودتان وقت بگذارید.